Nog ongeveer een weekje - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemieke Boendermaker - WaarBenJij.nu Nog ongeveer een weekje - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemieke Boendermaker - WaarBenJij.nu

Nog ongeveer een weekje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

26 Mei 2009 | Nederland, Groningen

Heey lieve allen!

Nou, spannende tijden hoor! Ik vertrek volgende week woensdag naar Mexico-city! Op 3 juni om ongeveer half elf 's ochtends is het take-off. Via London vlieg ik met British Airways naar de stad van 22 miljoen mensen. Ik kom daar om 19:20 aan lokale tijd. En nee, ik word niet opgehaald van het vliegveld...jammerjammer, dus het wordt nog een hele toer om met baggage de halve stad te doorkuizen op weg naar mn kamer!

Voor jullie berekeningen: het is -7 uur.

De varkensgriep was voor mij een zeer enge ontwikkeling. Er was lange tijd onduidelijkheid over de ontwikkelingen en iedereen ging zich er tegen aan bemoeien of de reis nu wel of niet door kon gaan. Uiteindelijk besluit: Ooooow, valt wel mee, ja! Dus met een dubbele dosis Tamiflu, mag ik gewoon heen.

Al wil het consulaat wel dat ik hun tips opvolg: Tip 1, vermijd contact met patiënten, ghehehe, sure thing, ik ga gewoon 3 maanden in het zwembad liggen van mijn hospita!

Jaja, ik heb dus een huisje/kamer, mét badkamer, een eigen tv (kan ik van die heerlijke Spaanse must-see sit-coms kijken!) en een zwembad!!

Naja, het zal nog moeten blijken of dat zwembad niet net groot genoeg is voor mijn linker teen en mijn kamer niet een schoenendoos is ergens op een zolder! Je weet maar nooit!

Ik ga dus op de Spoed-Eisende Hulp en Intensive Care werken in één van de honderden ziekenhuis in Mexico-city. 14 weken lang ga ik meedraaien in hun roulatieschema van 36-uurs diensten. En lieve allen, ik heb net zo min enig idee hoe dat gaat zijn als jullie. Afmattend, zeker, maar voor het zelfde geld, draai ik per maand 1 zo'n dienst en bestaat de rest uit gewone dagdiensten. Who knows :-)

Ik begin maandag 8 juni om 7:00, that's for sure!

En dan na 3 maanden ga ik een aantal weken reizen (4) richting Yucatan. 14 oktober vlieg ik dan alweer terug. En ik arriveer de 15de daadwerkelijk weer op Nederlandse bodem.

Ik vind het enorm spannend, maar heb er ook zin in.

En ik ga iedereen enorm missen, dus kom vooral gezellig langs! :-D

Liefs,

Annemieke






  • 26 Mei 2009 - 09:26

    Rinske:

    Ha! Eerste reactie!!!

    Echt spannend joh, ik ben heel benieuwd hoe je gaat vinden in zo'n grote stad! Al helemaal voorbereid op de nieuwe taal?
    En die 36uurs diensten lijken me een hel, hopelijk heb je er niet teveel! Ben benieuwd naar je verhalen, ik ga je weblog volgen!

    Hele goede reis, tot in oktober!

    xx Rinske

    Oja, en heel veel plezier op rozepop, doe de groeten aan Franz ;)

  • 26 Mei 2009 - 22:27

    Nick:

    Foto's van dat zwembad a.u.b. Doe je wel braaf een mondkapje op, anti-smog en anti-griep? Anders moet je maar een Nederlandse griep introduceren - hebben ze ook eens iets. Dus. Maar heel veel plezier! En een heel goede vlucht gewenst - ik duim voor je...

  • 27 Mei 2009 - 08:30

    Djoelan:

    Waaaaaaaaahaaa, nog eventjes en je grote avontuur gaat beginnen, spannend!!!
    Ik ben nu al benieuwd naar je eerste bericht uit Mexico!
    Heel veel plezier gewenst :-)!

    liefs Djoelan

  • 27 Mei 2009 - 12:16

    Kip:

    Miek! Je gaat al bijna weg, maar eerst nog pinkpop! Hoezeeeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 15 April 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 17766

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 15 Oktober 2009

Mexico

Landen bezocht: