Moctezuma´s curse - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annemieke Boendermaker - WaarBenJij.nu Moctezuma´s curse - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annemieke Boendermaker - WaarBenJij.nu

Moctezuma´s curse

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

08 Juni 2009 | Mexico, Mexico-stad

Heyhey allen!
Allereerst enorm bedankt voor al jullie reacties! Dat is écht zo heerlijk om te lezen.

Ik verveel me hier niks. Vrijdagavond begreep ik dat er een groot feest zou zijn, omdat de kleindochter van Titi, mijn hospita, geslaagd was voor haar opleiding (vergelijkbaar met de hogere hotelschool). Er kwamen 30 vrienden van haar om in de kelder te feesten! Een aantal van hen sprak goed engels en dat was voor mij wel even errug welkom! Iedereen beloofde meteen me mee te nemen naar de beste plekken van Mexico-stad en ik werd overladen met uitnodigingen en tips! Super leuk! Om 3:00 ´s nachts ben ik mijn bed ingerold, na vele excuses, omdat ze me niet lieten gaan - twas immers voor mij al 10 uur ´s ochtends......

Zaterdag kwam hier iedereen, incluus oma, pas tegen 14:00 uit hun bedjes gerold. En ik was na 4 uur slapen al klaar wakker. Ik heb heerlijk in de tuin zitten studeren. Rondje gewandeld in de buurt etc.
Bij het ontwaken had iedereen hoofdpijn dus werd er Clamato gedronken. Mensen, beware! How disgusting! Ze gieten bier, bij een soort tomatengroentensap, knijpen een halve limoen uit en gooien een eetlepel zout in een glas en hoppa! Geef mij de kater maar!

En een kater heb je hier gauw...ze drinken eigenlijk alleen maar alcohol, whaha, Tequila, Cuba Libres, Wodkatonics, Baileys, todos! Dom genoeg zeg ik natuurlijk dat ik het allemaal wel lust...gastvrijheid etc...Hollandse waardigheid hooghouden etc....nou, woehaaj! Heftige sjissel (of hoe je dat ook schrijven mag!) (Anyone who knows how well I can hold my liquor....ghehehe, NOT!)

Zondag ben ik con las chicas, mis amigas nuevas (Ana Paula, Cecilia, Carolina), al centro gegaan. Even behoorlijk last gehad van benauwdheid, gezien de hoogte (2670 m) en gezien de airpolution! Maar vol interesse de gids aangehoord in el Palazzio Nacional over de murals van Diego Rivera. De Mexicaanse meiden hadden hun historie ook nog nooit zo gehoord en vonden de tour net zo interessant als ik. Maar het was heet, heeeeeel heet. We zijn de grote cathedraal ingevlugd en die was vrijwel hetzelfde als alle catherdralen, dus dat was beetje saai. En we zijn daarna naar el templo mayor gegaan - Tenochtitlan - midden in het centrum van de stad. Viel een beetje tegen, mede dankzij de hitte, maar met name door de grote hoop stenen, die het eigenlijk was. Ik hoop dat Teotihuacán, Palenque, Copál etc me beter bevallen!

We zijn met de metro (die de meiden ook bijna nooit gebruiken. Serieus! Ik snapte er meer van dan zij!!) naar de auto gegaan (waarvan ze er allemaal 1 hebben) en naar Coyoacan gegaan, een zeer gezellige wijk. Daar was een super geweldige - compleet flowerpowerstyle - markt. En ik heb mijn eerste pesos laten rollen voor lokale prularia ( twee prachtige kettingen en vuur-poi (ballekes aan een touwtje, waarmee je kan zwieren). Tré cool! De meiden kochten voor ons vier eenzelfde pols/enkelbandje en voor mij extra een traditioneel gelukspoppeke. Uitgerust op een terrasje met een heuse Oreo-frappé.

Vandaag begonnen aan mijn eerste dienst in het ziekenhuis (Angeles del Pedregal) en om half elf weer ziek naar huis gegaan.....
De residents waren alleraardigst en legden mij goedlachs uit dat ik getroffen ben door Montezuma´s curse....Kramp, Temp.verhoging, waterdunne tsjak, misselijk, geen eetlust en welkom in Mexico!
Op de spoed was ik natuurlijk een geweldig interessante patiënt en de conclusie van el doctor is: Salmonella vergiftiging.... karrevracht aan medicijnen meegekregen en tot over een paar dagen!

Ik ben overigens begonnen niet op de spoed....tot mijn verbazing...maar op de Intensive care. Hier ga ik 1,5 maand meehuppelen. Hun shifts zijn gelukkig maar 30 uur ;-)

Nou, ik ga dus mijn bed weer in! Met een big (af en toe wat verwrongen) smile overigens hoor!

Luv you all!

Annemieke





  • 08 Juni 2009 - 23:24

    Rinske:

    Ha Pieke!
    Volgens mij ga je een hele alcoholische tijd tegemoet, haha!
    Leuk dat al direct mensen ontmoet hebt die je allaes laten zien, kun je ook mooi je spaans oefenen.
    Balen van die salmonella, hopelijk is t gauw over en kun je aan de slag.
    Beterschap!!!
    Liefs

  • 09 Juni 2009 - 06:03

    Eddy:

    Dat klinkt allemaal wel erg tof en gezellig..Alleen die hitte dat lijkt mij nogal zwaar! Ik hoop dat het ziekenhuis goede airco(om lekker te werken) heeft maar meestal kennen ze dat woord niet ;-)..Veel plezier..

  • 09 Juni 2009 - 07:42

    Marlies:

    Hejhej,
    klinkt alsof het een mooie tijd gaat worden. (na de Samonella :s)
    Veel beterschap!
    Vuurpoi's?! Gaaf, dat wordt oefenen! :D
    xx

  • 09 Juni 2009 - 07:49

    Wiebe:

    Salmonella? Ik ben de tel kwijt met hoeveel rauwe eieren ik wel niet heb gegeten en jij krijgt salmonella? Dat is wel weer pech.

    Genees snel, zou ik zeggen. Je hebt tenslotte genees-kun-de... Okee, het is nog vroeg voor mij...

  • 09 Juni 2009 - 08:44

    Dé:

    Wat een tegenvaller Annemiek. Zowel de intensive care (want je wilde toch zo graag op de spoed afdeling?) als het feit dat je ziek bent.
    Samonella! en niet eens vernietigd door alle alcohol.
    Je lichaam heeft tijd nodig om te wennen denk ik. Snel weer opknappen hoor! Stuur wel Reiki.

    Dikke knuffel

  • 09 Juni 2009 - 09:30

    Sjoerd:

    Hey Annemieke,

    Wat een super verhalen en wat een geluk met je verblijfplaats! Zal straks eens even wat foto's gaan bekijken, Mexico Stad lijkt me een wonderlijke omgeving. Balen met die salmonella en de erg lange shifts, maar veel succes met beter worden, toffe Mexicaanse geneeskunde bij spoed machtig worden en alle mooie tripjes en excursies er omheen.

    Groetsels uit een regenachtig Groningen :)

  • 09 Juni 2009 - 10:03

    Miriam:

    Hey Pieke!
    Gatsie, meteen al ziek, ff op wikipedia opgezocht: geen spierpijn en keelpijn erbij krijgen he! Maar je wordt wel heerlijk op sleeptouw genomen, klinkt al goed :) En kunnen de mensen in het ziekenhuis een beetje Engels? Uitziekse!

  • 09 Juni 2009 - 12:23

    Kirsten:

    Miekje!! Klinkt bijna allemaal supermooi (behalve waterdunne tsjak.. ken ik al te goed van Ghana:p) Mooi dat je zo goed opgevangen wordt door je hospita en vele aanhang daarvan. Zie je wel dat de stress voor niets was;) Je komt toch wel nog terug, Tila tequila? Kuzzer Kip

  • 09 Juni 2009 - 16:29

    Edith:

    Salmonella, daar wordt je niet blij van. Pas je wel goed op jezelf? Zal voor je duimen dat het snel over gaat. Groetjes Edith

  • 09 Juni 2009 - 17:26

    Opa En Elly:

    Van harte beterschap gewenst!!!
    Groetjes van Opa en t'Elly

  • 10 Juni 2009 - 07:13

    Marijnie:

    Hey meissie!

    We hebben gister ff gechat, maar bij deze nog een reactietje :) Hoop dat alles een stukje beter met je gaat. Leuk dat je al met mensen op stap bent geweest! Geniet ervan en heel veel beterschap.

    Knuf

  • 10 Juni 2009 - 10:10

    Rob :

    Hoi hoi Annemiek,

    Op zie Salmonella na heb je het beter voor elkaar als ik...hoewel,... die hitte was niets voor mij.
    Blij te horen dat je je draai kunt vinden daar, ik heb wel respect voor je.
    En wat zal zon ziekenhuis anders zijn dan de onze.....
    In ieder geval heel veel beterschap en veel succes.

    groeten, Rob xxx

  • 13 Juni 2009 - 06:54

    Myrthe:

    Past Rodrigo toevallig in je backpack? Kun je hem misschien mee naar NL nemen ;-) Yum......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 15 April 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 17792

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 15 Oktober 2009

Mexico

Landen bezocht: